Konferens och tävlingar

Hej igen. Nu var det tag sedan sist jag skrev något. Det har emmellertid hänt en hel del sedan sist. Jag har bla varit på SISU konferens på Globe hotell och lyssnat på Rune Larsson från Trollhättan. Han som är känd för att vara ultratonlöpare av världsklass.

I hans första 24 timmarslopp sprang han 262 640m nonstopp. Vidare har han sprungit mellan Sydney och Melbourne en nätt sträcka på 101 mil på 6 dagar. Det hårdaste lopet var Spartaclon i Grekland 246km. Det loppet har han gjort 10ggr och legat med dropp efter tävlingen då han presterade som bäst.

Rune var trevlig att lyssna på med sin Roy och Rogerdialekt. Han tog upp mentala spärrar som oftast sitter i huvudet på många. Han nämnde bla två olika människotypers mentalitet. Offer contra fighter. Kämpa inte lagomidealet. Träna på att lyckas. Aldrig fel i hårdvaran utan spärrar i tron, samt det viktigaste: Mål-vill-tror-tänker göra.

Rune pratade också lite om hypnos. Bla var simmarna från Australien världsbäst på sextiotalet då de hypnotiserades att vara jagad av hajar under deras lopp.

Rune tog också upp vikten av att våga gå den långa vägen med exemplet om den kille som nu jobbar på Tullverket och började sin bana som smugglare.

På eftermiddagen pratade Kristina Pekkola om stress. Intressant föreläsning om att

stress genom höga halter av kortisol sänker immunförsvaret. Det betyder att om man är kroniskt stressad drar man lättare på sig infektioner. Vi fick även öva oss på att vara koncentrerade. Vi stod en grupp i en ring och fick kasta tre st gosedjur till varandra. Sedan fick vi göra samma sak men med råa ägg. Gissa om att vi var mer fokuserade. Ingen ville tappa ägget i golvet.

På kvällen innan hemgång gick vi på hovet och såg Djugården mot Färjestad. Jag stod just bakom Färjstadsbåset och fick se den rödhåriga fd Landslagsmannen Jörgen i kostym dirigera sina spelare.

De sista tre helgerna har det varit ca 130 spelare som spelat matcher i vår hall.

46st deltog i Stockholm Opentourdubbeln och resterande i Junior Open. Junior Open startade 2004 och de sista helgerna i November spelades den 60 och 61:a upplagan. Det betyder att vi har så gott som haft fullt hus lördagar och söndagar 61 helger. Han vi hållit på så länge borde vi kunna komma upp i hundratalet så småningom. Roligt också att vi är ensamma om detta koncept med tre poolmatcher och samma priser till samtliga spelare.

Våra serielag ska nu spela sina sista matcher. Både våra herrar och damer ligger i topp. Med lite tur kan det bli serieseger för något av lagen?

Avslutningsvis hoppas jag att ni som läser detta och alla övriga kommer ut i friska luften och åker på den fina snön som nu lagt sig över Stockholmsområdet.

Jag hoppas också att ni besöker vår sida på Facebook och tittar på alla gamla nostalgibilder som nu börjar strömma in. Finns det någon/några som har några fina minnesbilder/dokument liggandes hemma från KTK som funnits sedan 1966? så är ni välkomna att kontakta mig för publicering. Hur som helst hoppas jag att ni lägger till

Kungsängens TK som vän på Facebook.

PÅ åter seende /Gunnar