2020

På grund av det rådande läget med Covid-19 och för att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer så inför vi ytterligare anpassningar för att kunna driva tennisverksamheten på ett säkert sätt för alla medlemmar. Vi ber alla som besöker hallen att följa nedanstående och ta hänsyn till det rådande läget.

• Föräldrar: lämna/hämta barn skyndsamt och försök hålla distans. Vänta utanför hallen.
• Undvik att vistas i ”Cafeterian”.
• Fyll även på vattenflaskor hemma.
• Använd inte dusch och omklädningsrummen i hallen, byt om hemma.
• Stanna hemma om du känner dig förkyld eller om du träffat personer med COVID-19.
• Tänk på distansering och att tvätta händerna.

Verksamheter:

• Barn och ungdom födda 2005 eller senare - fortsätter som vanligt.
• Ungdom födda före 2005 - skall undvika normal verksamhet, kontakta Gunnar för alternativ verksamhet.
• Motionstennis - fortsätter med beaktande av ovan nämnda anpassningar
• Abonnemang - fortsätter med beaktande av ovan nämnda anpassningar
• Strötider - fortsätter med beaktande av ovan nämnda anpassningar
• Serielag – tävlingar skjuts upp samt fortsätter med beaktande av ovan nämnda anpassningar
• Tävlingar - uppskjutna tillsvidare

Vi är extra noggranna med städning och hygien i anläggningen, ber er visa varandra hänsyn och respektera de riktlinjer som råder. Gemenskap genom omtanke – vi jobbar för varandra och med varandra för att tillsammans som klubb minska spridningen. Mer information finns att läsa hos Svenska Tennisförbundet samt Folkhälsomyndighetens skärpta råd för Stockholms län

Årsmöte 2020

Den 22 oktober kl 19 är det dags för årsmöte. Motioner skickas till ktk.styrelse@gmail.com. Komplett information hittas här.

Under april till september kan du spela på våra eminenta grusbanor. All information om utomhusträning, abonnemang mm hittar du här.

Vintern rasat ut bland våra fjällar
Drivans blommor smälta ned och dö
Nu är det återigen dags
KTK:s grusbanor är nu klara
Från och med måndagen den 13 april
Kan man boka in dessa här i systemet
Öppet både ute och inne hela våren och sommaren
Även chans till extra träning privat eller i grupp
Kontakta Gunnar: 0733-873125 om ni behöver nya klipp, samma pris både ute och inne

Från den 18 april bjuder vi in till Kungsängens Tennisklubbs inofficiella grusmästerskap. En och samma klass för alla och endast 100 kr i anmälningsvagift. Betala till swish 123 465 82 74

Anmälan senast den 18 april per SMS till 076-7799886 eller i hallen. Mer information här:

Kungsängens Tennisklubb följer utveckling av Coronafrågan på nära håll. Klubben följer de råd och uppmaningar som Svenska Tennisförbundet och beslutande myndigheter givit ut. Tills vidare innebär det inga direkta inskränkningar i vår verksamhet. Folkhälsomyndigheten har också uttalat att det är viktigt att fysiska aktiviteter fortgår. Tennisen har ju den fördelen att vi bedriver verksamhet utan direkt fysisk kontakt spelare emellan.

Känner man minsta sjukdomssymtom skall man alltså undvika att vistas i anläggningen. Försök också att komma ombytt till verksamheten och undvik större samlingar. God handhygien är A och O, före och efter träning/tävling. Undvika att ta hand.

Nu ser vi fram emot resten av säsongen. Missa inte heller att följa klubbens stora tävling Majspelen som inleds den 18 april.

Klubben kommer alltså att tillsvidare bedriva tränings- och tävlingsverksamhet som vanligt och återkommer så snart det finns ny information att delge.

Här kan ni följa Svenska Tennisförbundets råd och anvisningar angående coronafrågan.

Hälsar
Kungsängens Tennisklubb

Läs mer om KTK:s policy för externa tränare här.