Läs mer om vårens upplagor av Junior Open här.

Kommande helger går Kungsängen Junior Open av stapeln. För spelscheman för helgen den 15-17 nov klicka här​ och den 22-24 november här​.

ÅRSMÖTE I TENNISHALLEN TISDAG 19/11 kl 19.00
Välkomna

Spelschema till helgens Junior open hittas här​.

Under två helger i slutet på november spelas Junior Open. Tävlingen är öppen för alla födda 98-04. Till informationen​.

Den 20-22 september spelar vi Junior Open. Spelschemat hittar du här​.

Nästa Junior Open spelas den 20-22 samt 27-29 september. Poolspel för killar och tjejer födda 98-04. Mer information här​.

Den 24-26-maj spelar vi Junior Open utomhus. Spelschemat hittas här.

KTK-administratören, tränaren och alltiallon Gunnar Lindahl fick uppskattning på Sthlms TF:s årsmöte tis 19 mars i den anrika Kungliga tennishallen. Ett stipendium för insatser som tävlingsutvecklare för barn och ungdomar i region Stockholm delades ut.

Gunnar var den som en gång startade det som numera heter Sthlm Open tour och genom Anders Heimklo (den andre på bilden) nått ut med tävlingar över hela landet.

Allting baserat på ett enkelt koncept: Lätt att anmäla sig, matcher som passar alla, lika många matcher och samma priser till alla för samma deltagaravgift och möjlighet även för de yngsta att vara med genom anpassade banor och bollar.

Gunnar kommenterar utmärkelsen "roligt att få uppskattning för något som skapades för nästan 20 år sedan och fortfarande lever och växer med samma ursprungskoncept".

I slutet på maj, 24-26, inbjuder Kungsängens TK till Junior Open. Till informationen.

Majspelen 2013 går av stapeln 20 april till 5 maj. Anmälan sker på www.tentouronline.se. Till informationen.

Kungsängens TK bjuder in till Junior Open för tjejer och killar födda 98-04. Speldatum är 8-10 mars och 12-14 april. Vi anordnar poolspel och alla får spela 3 matcher. Till informationen.