Information angående Corona

Kungsängens Tennisklubb följer utveckling av Coronafrågan på nära håll. Klubben följer de råd och uppmaningar som Svenska Tennisförbundet och beslutande myndigheter givit ut. Tills vidare innebär det inga direkta inskränkningar i vår verksamhet. Folkhälsomyndigheten har också uttalat att det är viktigt att fysiska aktiviteter fortgår. Tennisen har ju den fördelen att vi bedriver verksamhet utan direkt fysisk kontakt spelare emellan.

Känner man minsta sjukdomssymtom skall man alltså undvika att vistas i anläggningen. Försök också att komma ombytt till verksamheten och undvik större samlingar. God handhygien är A och O, före och efter träning/tävling. Undvika att ta hand.

Nu ser vi fram emot resten av säsongen. Missa inte heller att följa klubbens stora tävling Majspelen som inleds den 18 april.

Klubben kommer alltså att tillsvidare bedriva tränings- och tävlingsverksamhet som vanligt och återkommer så snart det finns ny information att delge.

Här kan ni följa Svenska Tennisförbundets råd och anvisningar angående coronafrågan.

Hälsar
Kungsängens Tennisklubb